Završeno studijsko putovanje učenika


Učenice i učenici medresa pokazali su se kao istinski ambasadori IZ i BiH u svijetu, a ovaj put to su uradili u centru Evropske unije, u Briselu. Naime, dvadeset učenica i učenika iz svih šest bh. medresa su 2. jula u Evropskoj službi za vanjske poslove (EEAS) u Briselu, jednoj od institucija Evropske unije, upriličili izložbu izabranih učeničkih radova u okviru projekta “Moje mjesto u EU: izgradnja i promocija dijaloga o EU integraciji“, kojeg realizira Uprava za vanjske poslove i dijasporu Rijaseta IZ u BiH uz podršku Evropske unije od aprila ove godine. Izložbu su činile fotografije, umjetnički radovi i eseji koji su proglašeni najboljima na javnom natječaju u okviru ovog projekta.
Izložbi su prisustvovali predstavnici i uposlenici EU institucija, među kojima su bili Merete Bilde, iz Odjela za strategiju i planiranje EEAS, te Clive Rumbold, zamjenik šefa Odjeljenja za Zapadni Balkan u Evropskoj službi za spoljne poslove, koji se obratio prisutnima, čestitao učenicima i izrazio oduševljenje učeničkim radovima.

Impresije sa izložbe
“Malo sam bolje pogledao šta ste radili u proteklom periodu i mogu vam kazati da sam impresioniran. Lijepo je vidjeti toliki entuzijazam za Evropsku uniju. Bosna i Hercegovina nije još članica EU, ali je u Evropi i to je u suštini našeg rada u pomaganju BiH na njenom putu ka EU“, kazao je, između ostaloga, gospodin Rumbold.

Gospodin Rumbold i drugi posjetioci tokom izložbe su razgovarali s učenicima, pri čemu su učenici imali priliku predstaviti svoje viđenje budućnosti BiH i njenom mjestu u EU, ali i vlastite planove. Značajnu ulogu u organizaciji izložbe imala je Jasna Jelisić, šefica grupe za Zapadni Balkan i divizije za strateške komunikacije pri EEAS-u, i njen tim, a otvarajući izložbu je istakla kako su, nakon ovog dijela projekta, za EU vrlo važni integracijski klubovi koji će se formirati u medresama.

Pored izloženih radova prisutne su fascinirala obraćanja učenika Fadila Umihanića i Amine Kahriman na odličnom engleskom jeziku, koji su u svojim obraćanjima predstavili svoje viđenje BiH i EU. Amina je ovogodišnji učenik generacije Gazi Husrev-begove medrese, član pobjedničkog tima u centralnoj debati u okviru ovog projekta i prepoznata je u javnosti po svojim zapaženim nastupima, dok je Fadil jedan od najboljih učenika Behram-begove medrese, najbolji debatant i njegova svestranost, od ljubavi prema putovanju do sviranja violine, čini ga posebnim talentom u našim medresama.

Inače, svi učenici su tokom izložbe razgovarali s posjetiocima na tečnom engleskom jeziku, kako o BiH tako i o medresama i samoj Islamskoj zajednici, što su prisutni komentirali osjećajem da nije riječ o učeničkoj izložbi, već o projektu na znatno većem nivou. Naravno, cijeli projekat, kao i priprema za ovu izložbu, bio je pod budnim okom projektnog tima i mentora, profesora iz medresa, koji su također bili u pratnji učenika. Projekt menadžer Melika Arifhodžić je nakon izložbe kazala: “Izložba je bila jedan od centralnih događaja projekta. Učenici su imali priliku razgovarati sa zvaničnicima EU i izraziti svoje mišljenje o budućnosti BiH. Izložba je bila vrlo uspješna, mladi su briljantno predstavili svoje radove, bh. društvo, našu domovinu kao mjesto suživota i interkulturalizma, te njihovo viđenje BiH u EU, što je i bila njihova vodilja prilikom izrade radova.“

Pored asistenta na projektu Medine Mehmedović-Mulalić i koordinatora projekta Samre Radovović-Smajić, posebnu ulogu u cijelom projektu imala je projekt menadžer ispred EU Amila Ibričević, politički savjetnik specijalnog predstavnika EU u BiH, koja je svojim zalaganjem i uputama učinila mnogo da cijeli projekt ide pravim tokom i da se izložba uopće održi u Briselu. Izložbi su, također, prisustvovali i direktor Uprave za vanjske poslove i dijasporu Rijaseta Razim Čolić, savjetnik reisu-l-uleme za medije Muhamed Jusić, šef Odjela za srednjoškolsko obrazovanje u Upravi za obrazovanje i nauku Rijaseta Seid Eminović, te Nada Zdravič i Mitar Kujundžić iz Misije BiH pri EU.

S obzirom da Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini smatra da je integracija Bosne i Hercegovine u Evropsku uniju jedan od glavnih temelja za promicanje mira i prosperiteta među narodima i kulturama u regiji, projekat “Moje mjesto u EU“ je usmjeren ka povećanju informisanosti mlade populacije kada je riječ o integraciji Bosne i Hercegovine u EU, ali i njenoj važnosti kao i benefitima koje ona sa sobom donosi za bh. društvo u cjelini. Ciljna grupa su prvenstveno učenici medresa s kojima će se kroz različite aktivnosti raditi na upoznavanju sa Evropskom unijom i njenim temeljnim principima, ali i pokazati kompatibilnosti između islamskih i vrijednosti koji se promoviraju u EU. Nakon predavanja, radionica, debate, javnog natječaja i studijskog putovanja slijedeća faza projekta jeste pokretanje i organizacije radionica i EU integracijskih klubova u medresama. Sve informacija o projektu dostupne su na stranici www.mojemjestoeu.ba i istoimenoj Facebook stranici.

Studijsko putovanje
Izložba je bila i centralni dio studijskog putovanja za učenike koji su osvojili ovo putovanje u okviru javnog natječaja Moje mjesto u EU, a učenici su se mogli takmičiti u segmentu fotografije, umjetnosti, eseja, video produkcije i debate. Na ovom studijskom putovanju kroz Evropu s učenicima su bili i šef Odjela za srednjoškolsko obrazovanje u Upravi za obrazovanje i nauku Rijaseta Seid Eminović, Azra Efendić-Eminović iz Uprave za vanjske poslove i dijasporu, Dževada Šuško, šefica Odjela za Zapadni svijet u Upravi za vanjske poslove i dijasporu, te Muhamed Jugo iz istog odjela koji je bio i glavni vodič ove grupe na putovanju kroz Mađarsku, Austriju, Njemačku, Belgiju i Hrvatsku.

Studijsko putovanje za dvadeset učenika krenulo je iz Sarajeva, 29. juna, a prva destinacija bio je Pečuh, historijski grad u Mađarskoj, u kojem se objedinjuju elementi Istoka i Zapada, kršćanstva i islama. Pored obilaska stare jezgre grada, učenici su posjetili džamiju Kasim-paše, koja je sada crkva, ali brojni muslimanski ornamenti nisu uklonjeni, te na taj način je sačuvana i islamska povijest i umjetnost ovog grada, koji je proglašen Evropskim gradom kulture 2010. godine. Posebnu pažnju u ovoj crkvi plijeni mihrab, s kojeg nije sklonjena ispisana levha.

Nakon Pečuha, mladi su prenoćili u Welsu, gdje su posjetili džemat Wels i Trg Bošnjaka, te se upoznali sa zavidnim položajem Bošnjaka u Austriji. Isti dan učenici su posjetili jedno od najznačajnijih mjesta u savremenoj povijesti – sudnicu u kojoj je održano suđenje nacističkim zločincima nakon Drugog svjetskog rata. Nirnberško suđenje, odnosno naslijeđe ovog procesa, utjecalo je i na formiranje tribunala za Jugoslaviju ICTY, koji je važan za procesuiranje odgovornih za zločine na području bivše Jugoslavije. Učenici su imali priliku vidjeti određene eksponate iz tog perioda i preslušati originalne snimke sa suđenja, a u autobusu su pravili zajedničke kvizove kako bi provjerili svoje znanje nakon posjete muzeju.

Slijedeća destinacija je bio Frankfurt, predivan njemački grad na rijeci Majni, kojeg su učenici s oduševljenjem nastojali zabilježiti fotografijama. Pored obilaska ostalih znamenitosti, učenici su bili oduševljeni kućom pisca Johanna Wolfganga Goethea, jednog od najznačajnijih svjetskih imena. Jedna grupa učenika je posjetila ovu kuću-muzej, dok je druga grupa iskoristila priliku i posjetila Univerzitet Goethe te se upoznala, između ostalog, i sa odjelom koji se bavi izučavanjem islama. Vodič kroz univerzitet bio je Adem Hasanović, asistent na Institutu za religiju i islamsku kulturu ovog univerziteta, koji je završio Behram-begovu medresu.

Sastanak s gospođom Calaverom
Slijedeći dan, 2. jula, učenici su već bili u Briselu te su posjetili savremeni muzej “Parlamentarium“ gdje su se mogli na zanimljiv način upoznati s historijom EU. U “Parlamentariumu” može se vidjeti šta se radi u zgradi Evropskog parlamenta u Briselu, šta se dešava u Strasbourgu i Luksemburgu, a učenici su se kroz poseban program mogli upoznati i s parlamentarcima, pa čak i dati svoj glas za pojedina pitanja te na taj način vidjeti kako se glasa i učestvuje u donošenju odluka. Isti ovaj dan upriličena je spomenuta izložba, a dan je iskorišten i za posjetu sjedištu Misije BiH pri EU, te direktorici za zapadni Balkan pri Generalnoj direkciji za proširenje EU Genovevi Ruizi Calaveri, čijim govorom je prije tri mjeseca u Sarajevu otvoren projekat „Moje mjesto u Evropi“.

Ispred učenika gospođi Calaveri se obratila učenica Merima Tarakčija, a Ahmed Ljevaković, ispred svih učenika, gospođi Calaveri je uručio i jedan od najboljih radova, koji je napravljen u okviru projekta na kojem dominiraju motivi Vijećnice, te simbolični poklon s istim motivima kao na uručenoj slici. Učenici su imali i pitanja za gospođu Calaveru, koja je u razgovoru s učenicima izrazila želju da nastave ulagati svoj trud na putu promocije EU integracija, jer to je ujedno i budućnost ove, ali i narednih generacija.

“Posjetili ste Brisel u vrlo važnom trenutku za Bosnu i Hercegovinu, kada smo stavili na dnevni red pred Evropsku komisiju pitanje BiH i njenu aplikaciju za pridruživanje u EU. Vi trebate pomoći svojoj zajednici i široj javnosti šta je potrebno uraditi kako bi BiH progresivno nastavila na svom putu ka EU. Uputili smo 14 preporuka šta sve BiH mora uraditi na tom putu. Nadam se da će vam na tom putu pomoći ovo putovanje, ali i sva buduća. Nalazite se u takozvanom Evropskom susjedstvu, u četvrti Brisela u kojoj se nalaze brojne institucije EU, a nadam se da ćete se ovdje ponovo vratiti s još više entuzijazma i energije“, kazala je, između ostaloga, direktorica Genoveve Ruiz Calavera.

Kraj putovanja u Zagrebu
Nakon izložbe učenici su u večernjim satima posjetili znamenitosti Brisela, među kojima je bio i Veliki trg, Grand Place, koji je jedan od simbola Brisela. Nakon uspješne izložbe u Briselu i drugih programa, te kratke posjete Heidelbergu, studentskom gradu u Njemačkoj, jedan dan bio je posvećen Minhenu i njegovim znamenitostima: Olimpijski park sa spomen obilježjem i Olimpijski toranj, historijski dio grada, Centar tehnologije “Svijet BMW-a”, te SeaWorld.

Također, učenici su imali čas povijesti u bivšem Sabirnom logoru Dachau koji je bio nacistički koncetracioni logor, i prvi logor otvoren u Njemačkoj, na mjestu napuštene tvornice strjeljiva kod srednjevjekovnog grada Dachaua, oko 16 km sjeveroistočno od Minhena. Svoje putovanje učenici su završili posjetom Zagrebu i Islamskoj gimnaziji “Ahmed ef. Smajlović“.

Na kraju putovanja teško je bilo sumirati sve impresije, naročito nakon vrlo zapažene izložbe, ali učenici su pokušali istaknuti svoje viđenje ovog studijskog putovanja.

Ahmed Ljevaković iz Travnika: “Poseban uspjeh ovog projekta jeste što smo mogli posjetiti ovako značajna mjesta u Evropi te što je ovo bilo studijsko putovanje, na kojem smo mnogo naučili, a ne obična ekskurzija. Također, prednost ovog putovanja jeste praktično učenje. Želim se zahvaliti organizacionom timu koji je odradio sjajan posao. Ovdje želim naglasiti ono što je najbitnije. Kada se vratimo u BiH važno je da ne budemo sebični. Trebamo podijeliti naša iskustva i proširivati svijest o važnosti integracija BiH ka EU, kako među našim prijateljima u medresama tako i široj javnosti.“

“Važan dio putovanja je za mene bio što smo se mogli upoznati s brojnim segmentima različitih kultura, tradicijom i bogatstvom drugih naroda u Evropi te i na taj način sebi približiti moto EU: Ujedinjeni u različitosti“, kazao je Tarik Pajić iz Cazina.

“Ovo putovanje je za mene bilo iznimna prilika da se upoznam sa znamenitostima EU te dodatno shvatim kolika je važnost integracija BiH. Ovo putovanje mi je posebno važno jer planiram studirati međunarodne odnose“, kazala je Nedžma Latić iz Bugojna.

Harun Bečić iz Tuzle: “Principi na kojima se temelji naša vjera jesu i principi koje zastupa Evropska unija i ovo putovanje mi je pomoglo da ovaj svoj stav učvrstim. Stoga sam siguran, kao učesnik ovog projekta i putovanja, da će BiH postati članica EU.“

PREUZETO SA: https://mojemjestoeu.ba/novost/12/zavrseno-studijsko-putovanje-ucenika